Energycom trenutno broji 38 stalnih zaposlenika i još 40 vanjskih suradnika. Solare su montirali na krovove 1500 kućanstava
Tvrtka Energycom započela je 2019. godine u garaži Nenada Šarančića nakon što ga je razgovor s kolegama iz Slovenije potaknuo na ideju o solarnim elektranama. Tada se još bavio prodajom elektromaterijala, ali brzo se odlučio na zaokret shvativši kako je Hrvatska spremna krenuti stopama ostatka Europske unije.
Tri godine kasnije, njegova tvrtka doživjela je rast od 500 posto u odnosu na prethodnu godinu, a Šarančić trenutno za ovu godinu predviđa otprilike 8 milijuna eura prihoda od kojeg se većina ulaže natrag u tvrtku.
– Ulažemo maksimalno u zaposlenike i njihovu edukaciju jer vjerujemo da su kvalitetni ljudi najvažniji, objašnjava. U početku je bio jedini zaposlenik. Kako bi riješio sve obveze, nerijetko je u uredu dočekao ponoć. Posao se prebrzo gomilao i shvatio je da je njegova garaža postala premalena.
Nakon godinu dana zaposlio je svog prvog djelatnika, a tvrtka sada broji 38 stalnih zaposlenika i još četrdesetak vanjskih suradnika. Montirali su više od 50 poslovnih subjekata i preko 1500 kućanstava.
Danas imaju skladišta diljem Hrvatske kako bi montere na svim lokacijama dočekala spremna roba. Centrala je u Hrvatskom Leskovcu nedaleko kojeg se nalazi i sjedište tvrtke, dok su ostala skladišta u Rovinju, Splitu i Slavonskom Brodu.
Jedna od stvari za koju kaže da Energycom čini jedinstvenim je što se sve obavlja “in house”, pomoću njihovih montera, električara, krovopokrivača i ostatka tima.
Pod jednim krovom je svaki dio procesa – inženjerstvo, projektiranje, prodaja, izvođenje, komunikacija s HEP-om i ishođenje potrebnih dozvola.
Šarančić vjeruje da na ovom području ne postoji nijedna druga tvrtka koja funkcionira na taj način, uz istovremeni rad na području cijele Hrvatske.
– Polovica klijenata je iz Zagreba i šire okolice, oko 30 posto iz Dalmacije, 15 posto iz Istre, a ostatak iz drugih dijelova Hrvatske, govori nam.
Proces same ugradnje uglavnom traje jedan dan kad su u pitanju kućanstva, a što se tiče cijelog procesa od potpisivanja ugovora i dobivanja potvrde za trajni pogon, njegova duljina ovisi od regije do regije.
Najčešće cijeli proces bude gotov i sve legalnosti riješene u roku od 60 do 90 dana od dobivanja obavijesti o mogućnosti priključenja elektrane.
– Mi zapravo inzistiramo i planiramo svoj rad na način: 1 elektrana = 1 dan. Jako je bitno da se previše ne gnjavi ljude na licu mjesta, kaže nam.
Kako bi u zadanim rokovima obavili sve zadatke, uvijek traže zaposlenike zbog sve većeg obujma posla, a Šarančić kaže kako su voljni obučiti sve koji su unutar struke i savjesni.
Tako se njihove ekipe sastoje i od mnogo mladih radnika, koji su direktno iz srednje škole došli u Energycom kako bi od iskusnijih zaposlenika naučili stvari koje nisu mogli u školi.
Cilj kod ugradnje solarnih elektrana je uvijek postići oko 75 do 80 posto uštede, a konkretno nam je na svom primjeru objasnio kako je prethodno plaćao mjesečnu ratu struje 133 eura, što je u konačnici oko 1596 eura godišnje. Nakon ugradnje solarne elektrane, račun je smanjen za 1460 eura na godišnjoj bazi.
Cijena solarnih panela ovisi o potrošnji i specifična je za svaku nekretninu jer moraju biti individualno opremljene. Otprilike, cijena je 1100 do 1200 eura po kW, ali ona se može razlikovati.
Najbitniji je povrat na investiciju, koji se u Zagrebu ostvaruje za otprilike sedam godina prema zaštićenoj cijeni za kućanstvo. Radni vijek opreme je oko 25 godina, pa se ona u tom periodu više puta isplati. – Neke tvrtke su imale takve cijene struje da je povrat bio ispod dvije godine i to je bio ekstremni slučaj. Tvrtke uglavnom imaju puno brži povrat jer imaju puno višu cijenu struje, objašnjava Šarančić.
Unatoč tome što je u Hrvatskoj zabilježen nagli porast interesa za obnovljivim izvorima energije, još uvijek nije blizu ostatku Europe, stoga Šarančić očekuje još veći rast potražnje. Vjeruje kako će se sve više ljudi odlučivati na solarnu energiju, čim shvate koje sve mogućnosti donosi.
Energycom je solarne panele ugradio i Kleti Cinkuš
– Kasnimo, ovisi kako za kojom državom unutar Europske unije, ali već samo za Slovenijom nekih pet godina. Jednostavno je bilo neizbježno da se ta svijest i znanje prenese ovdje. Sad kako smo imali energetsku krizu, ona je zapravo bila katalizator da se to i dogodi. Ja sam bio ovdje na vrijeme i iskoristio sam priliku, govori nam.
Tijekom četiri godine rada tvrtke, naišli su i na nekoliko prepreka od kojih je glavna zapravo bila nagli rast tvrtke, koji je na početku bilo teško procesirati i pratiti takav tempo.
– Jednom je netko rekao – dobiješ padobran u dijelovima i bace te iz aviona. Dvije su opcije – sastaviš ga ili pogineš. Najbitnije je biti fleksibilan, sposoban i prepoznavati trendove na tržištu. Ja sam svoj padobran sastavio, a s obzirom na dinamiku razvoja tržišta solarne i općenito zelene energije, pravi izazovi su još pred nama, zaključio je Šarančić.